Pagina's

vrijdag 8 juni 2012

* Je naam gonst in de hemel




Woensdagmorgen sta ik vroeg op en neem een lekkere warme douche. Onderweg naar beneden zie ik door het raam dat het geen mooi weer is. Jammer het is nu toch zomer. In de keuken werp ik een blik in mijn mooie tuintje, heerlijk die bloemetjes.
Op het aanrecht staat mijn ontbijtbordje klaar, ik  leg er een sappige nectarine en een appel op, een stuk of wat vitamines en mineralen.  Mijn ontbijt bestaat uit fruit, want fruit is goed voor mij, zeker op dit moment.
Het water kookt en ik schenk me een kopje groene thee in wat ik nog steeds niet lekker vind, maar oké het is goed voor kankerpatiënten. Via mijn mobiel kan ik zien of ik mail heb, geweldig er zijn weer reacties. Om half 8 's morgens lees ik mijn blog en geniet van de reacties.

Een lieve zus heeft gereageerd, ze ontroerd mij met de zin  "er wordt heel veel voor je gebeden, wees er zeker van dat je naam door de Hemel gonst " de tranen rollen op mijn ontbijtbordje, maar niet van verdriet, wat een fijne woorden. Ik zit er over na te denken en neem ondertussen een hap van mijn sappige nectarine, mijn fantasie begint te werken. Dat de naam Carolien door de hemel gonst.
Het laat me niet los, en ga op zoek wat gonzen betekend...het gonst van (iets) (iets) is overal aanwezig. staat er. Dus mijn naam is overal aanwezig. God hoort regelmatig mijn naam en ik denk ook van mijn  kinderen en schoon en kleinkinderen.
Soms gonst het in je hoofd, dan hoor je het bloed gonzen, gonzen is als het kloppen van je hart, heel vaak en overal.

Ineens denk ik aan een lied die ik geregeld hoor in mijn auto, waarin een zangeres zingt ... Ach, hoor en zie naar mij, ..(tekst op 2.20 min ) en in de hemel gonst mijn naam?.. ik weet het zeker, Hij hoort en ziet naar mij.

Na de 6de bestraling kom ik thuis, er ligt post op de deurmat, o nee een bekeuring.  Leg hem eerst weg, dat is geen goed nieuws. Terwijl ik mijn jas uittrek en een kopje koffie zet, gaan er allerlei gedachten door me heen, nee ik rij nooit te hard, weet altijd precies waar de flitspalen staan.  Ik weet nu al dat ik vreselijk ga balen en het zonde van het geld ga vinden. Zal ik hem dicht laten, nee toch maar kijken, 15 km te hard gereden op de Woldweg in Appingedam, nou ja zeg 102 euro. pfffff  afschuwelijk.
Toch maar niet dat rokje of die jas kopen. Ik leg de brief weg,....het is niet anders.

De tweede envelop die ik open is er één van het OZG ziekenhuis  Delfzijl, daar ligt mijn machtiging voor het uitzoeken van een pruik. Jippie, dat maakt een mens blij zeg  ;-(
Goed dat ze er zijn, ik heb zoveel pruiken gewassen als kapster, dus een pruik wassen kan ik zeker.

Het begint een wiebelige * dag te worden, ik merk dat ik moe wordt en dat ik nog zoveel moet regelen.
Invullen van allerlei papieren, aanvraag voor declaratie, kopieën maken, oké moet het toch maar even doen.
Als ik naar de brievenbus loop kom ik mensen tegen, ik ben moe en wil liever niet praten, loop een blokje om, om niet te hoeven praten, zie er moe uit en voel me moe, de tranen branden in mijn ogen.

Als ik terug kom van de brievenbus komt mijn "altijd alles voor mij willen doen" buurman eraan en vraagt belangstellend hoe gaat ie, "ik zeg ben moe" en hij zegt heel begripvol,' "ja, ik zie dat je moe bent."
Ik hou me goed, maar eenmaal binnen breek ik, en leun tegen de kapstok en barst in tranen uit.
Dat was de druppel...
Wat een emoties vandaag.

Maar mijn naam "Carolien" gonst in de Hemel ...

*onzeker, labiel, moe en emotioneel. 



10 opmerkingen:

  1. anita jilderdajuni 09, 2012

    Zo, eerst maar even de tranen uit mijn ogen wrijven anders zie ik niks. En heb ondertussen medelijden met de mensen die niet gedragen worden zoals jij. De hemel gonst en we voelen het allemaal, kippenvel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd ,
    Toen ik je verhaal las dacht ik aan Psalm 91. Vandaag speciaal voor jou.
    groetjes Hillie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie psalm Hillie, vooral vers 11 en 12:
      Hij zal Zijn engelen bevelen voor u te zorgen en u te beschermen, waar u ook gaat. Zij zullen u op handen dragen, en u zult niet struikelen.
      Dank je wel.

      Verwijderen
  3. Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel van mij voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmm een lekkere collegiale knuffel, doet een mens goed.
      Thanks !

      Verwijderen
  4. Ik blijf emotioneel reageren op alle stukjes van je blog! Toch fijn dat je met ons wilt delen hoe het met je gaat. Diep respect hoe je er in blijft staan en toch steeds het positieve kan zien in kleine dingen. En juist af en toe de confrontatie met de diepte, maken de mooie momenten zo tastbaar.
    Zet em op tante..je levert deze strijd niet alleen!!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Confrontatie met het diepe is goed, dan kunnen er tranen vloeien, en tranen werken genezend. (zie onderstaande reactie)
      Dat je emotioneel reageert is juist fijn, dat maakt het zo echt voor mij.
      Ik ben ook echt en eerlijk, en vind het heerlijk dat jullie dat ook zijn.
      dikke knuffel terug.

      Verwijderen
  5. Lieve Carolien,
    Wat fijn dat er tranen zijn, hè? En de Heer ze opvangt als bewijs dat Hij met je mee leeft!
    Wij doen dat ook met z'n allen maar....
    Hoe gebrekkig ook, weet dat we aan je denken en ook bij de bidstonden op het werk er altijd voor je wordt gebeden. Het blijft dus gonzen :)
    Veel sterkte en liefs, Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Paula,
      Heerlijk dat het ook in Drachten gonst, doet me goed.
      En ik weet dat er gebeden wordt voor mij. Het is een voorrecht om bij een christelijke organisatie te werken.

      Tot gauw Paula
      Groetjes Carolien

      Verwijderen