Pagina's

donderdag 11 oktober 2012

* Fris en fruitig

Het is een beetje veel, drie berichten in één week, maar dit moest ik nog even kwijt.

Een flinke tijd terug werd er één zin op het werk regelmatig genoemd.
's Morgensvroeg als Ingrid, onze leidinggevende, ons kwam begroeten was het eerste wat ze zei,.. "allemaal fris en fruitig"? en dan gooide ze ons een brede glimlach toe.

Eerlijk gezegd kon ik daar niet zo goed tegen, 's morgens was ik nooit echt fris en fruitig. 
Fris was ik wel, als receptioniste is het van groot belang dat je er fris uitziet, fris ruikt, en fris lacht. Maar de zin "allemaal fris en fruitig" deed mijn haren ten berge rijzen. 
Een ochtendhumeur is niet helemaal het goede woord, had immers 50 minuten de tijd om wakker te worden in de auto, maar heel enthousiast was ik niet 's morgens. Meer zo van, even rustig beginnen. Regelmatig liet ik mijn ongenoegen zien, met een blik van " please". Maar Ingrid bleef enthousiast volhouden. 
Tot ze Sarah werd, en we haar overladen hebben met alleen maar Fris en Fruitige dingetjes. Het was duidelijk voor haar, dat zinnetje waren we beu.
Ze heeft het nooit meer genoemd. 

Ze lacht ons nu vriendelijk toe als ze ons goedemorgen wenst. 

Hier moest ik even aan terug denken toen ik aan het googlen was en onderstaande plaatje tegen kwam. Niet veel later kreeg ik de laatste van A tot Z in mijn mailbox (ons digitaal personeelsblad) en was verbaasd en dacht gelijk, daar past mijn plaatje helemaal bij. Mijn nieuwste blogbericht begon vorm krijgen.
Mijn naam stond met grote chocolade letters in het personeelsblad.
Een "wandeltocht voor Carolien"?? Ik weet van niks. 
Met ontroering las ik het stukje, wat een geweldig initiatief van mijn collega's. 

Citaat uit van A tot Z 

Wandeltocht voor Carolien van Halsema!
en alle andere vrouwen en mannen met borstkanker.



Op zaterdag 13 oktober wordt op initiatief van Linkin'Ladies, een wandeltocht
in de omgeving van Heerenveen georganiseerd
ten behoeve van aandacht voor leven met en na borstkanker.
Ook onze collega Carolien is getroffen door deze ziekte. 
Voor haar en alle andere mensen met borstkanker doen wij graag mee aan 
deze 25 kilometer wandeltocht "wandeltocht voor Carolien".
Wie doet er met ons mee vanuit In de Bres?
Je kunt je opgeven bij Ingrid van der Bij
Voor meer info zie www.walkonfriesland.nl


Als mijn gezondheid het toelaat, zit immers midden in mijn 4de chemokuur, hoop ik samen met mijn dochter en kleindochter, ze toe te juichen bij de finish. 
Zet'm op collega's !!
Over fris en fruitig gesproken... ??

Ps: De eerste dagen na de kuur ging het heel goed, het gaat nu iets minder, griepverschijnselen komen om de hoek kijken. Gelukkig niet misselijk.




2 opmerkingen:

  1. Haha, je hebt er wel een prachtig plaatje bij gevonden. waarschijnlijk niet fris en fruitig meer bij de finish.
    Geweldige collega's heb jij. Ze zijn je niet vergeten.

    Veel succes zaterdag met de wandeltocht "collega's"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als zij jou aan de finish zien staan......zijn ze door jouw aanblik gelijk weer FRIS EN FRUITIG!

    BeantwoordenVerwijderen