Pagina's

dinsdag 4 september 2012

* Vakantiegevoel


Begin van het jaar had ik keurig netjes mijn vakantieweken samen met Paula, (mijn naaste collega)  ingepland. We hadden het saampjes weer heel goed geregeld. Om de beurt een paar weekjes vrij.
Midden april twee weekjes en in september twee weekjes waren voor mij ingepland.
Eind maart hoorde ik dat ik borstkanker had, dan staat je wereld op zijn kop.
Vakantie vieren? ....nu even niet, nu eerst zorgen dat ik beter wordt.
April werd in beslag genomen door mijn operatie, daarna 22 keer bestralen.
En mijn september vakantieweken staan in teken van de chemokuren.
Maar toch....,
mocht ik het ultieme vakantiegevoel ervaren.

Zondagmorgen 7.00 uur stap ik in de camper van Frits en Froukje.
Ze gingen er nog een weekje op uit richting het zuiden. Of ik met hun mee wilde rijden naar zeeland, naar mijn kinderen.
Ik voelde me zo goed dat ik hun aanbod met beide handen heb aangenomen.

Froukje heeft gekookt water mee voor een kopje thee.
Ik zit heerlijk geriefelijk voor het raam in het zitgedeelte van de camper.
Laptop op de tafel, praisemuziek op de achtergrond, kopje thee, het zonnetje schijnt lekker. Op naar mijn kinderen en kleinkinderen in zeeland, voel me intens gelukkig en ben onmiddellijk besmet met het campervirus (zoals Frits het zo mooi zegt) wat een luxe.
Frits en Froukje zitten voorin, ik kan helemaal mijn gang gaan, ik ben de koning te rijk, en heel dankbaar dat ik met hun mee mag.
"Je hebt het verdiend" zegt Froukje, dat had ze beter niet kunnen zeggen, stilletjes pink ik even een traantje weg achterin mijn prive taxi.

Rond half 12 staan we voor de deur van mijn kinderen, Tessa doet de deur open en springt letterlijk in mijn armen. Toch kijkt ze een beetje vreemd naar mijn hoofddoekje, maar ze zegt er niks over.
Frits en Froukje drinken binnen nog een kopje koffie, voordat ze de rit richting het zuiden voortzetten.
Nog heel even krijgt Froukje mijn jongste kleinkind van bijna 8 weken in de armen.
Het oergevoel van willen knuffelen komt bij alle oma's naar boven, tederheid ten top.

Ik slaap bij Tessa op de kamer, rond 7.00 uur hoor ik zachtjes "oma....ben je wakker" ?
"Mag ik bij oma liggen"  ze kruipt lekker tegen me aan, en trekt de deken over ons heen.
"Oma heeft kaal hoofdje hè"? terwijl ze met haar kleine handje over mijn hoofd streelt.
  "oma krijgt weer nieuw haar, als oma weer beter is hè?
"Ja hoor lieverd" zeg ik "ik hoop dat ik net zulks mooi haar krijg als jij".
Samen liggen we te giebelen in bed.
Deze week is het genieten, het vakantiegevoel, het lekkere weer, de kids om mij heen.
Wat wil een mens nog meer.

Vrijdag staan Frits en Froukje hier weer voor de deur om samen met mij naar het noorden af te reizen.
Mijn verjaardag, donderdag 6 september, vier ik dit jaar in Zeeland, en ik weet zeker dat het heel gezellig gaat worden.






3 opmerkingen:

  1. Ja, je hebt het verdiend. je hebt dan geen vakantie omdat je zo hard gewerkt hebt op het werk, maar je werk hard om beter te worden.
    Daarom gunt iedereen jou deze verwenweek.
    Wat is Tessa toch een schat,hé?

    Geef ze allemaal een dikke knuffel van mij en een dikke knuffel voor jou.

    Niedeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jelly Hardenbergseptember 05, 2012

    Lieve Carolien, wat fijn dat je op deze ontspannen manier naar Zeeland hebt kunnen reizen. En fijn dat je bij je (klein)kinderen kan zijn. Speciaal voor je dochter om daar je verjaardag te vieren! En wat is Tessa toch een kanjer met haar lieve, eerlijk opmerkingen! Die woorden landen gelijk in je hart....Alvast een fijne verjaardag toegewenst en veel liefde, geluk en gezondheid voor je nieuwe levensjaar! Dikke knuf, ben trots op je, Jelly H.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees jouw blog's altijd en ik zit regelmatig met tranen in de ogen deze te lezen. Het klinkt raar, maar ik vind het prachtig jouw sterkte en jouw zwakte te lezen. Het genieten van kleine dingen, de weidsheid bij jou achter het huis. De beschrijving van je kinderen en kleinkinderen. Het genieten van het leven. Mooi vind ik dat. Het vertrouwen in God en soms iets minder. Niets menselijks is je vreemd. Ik heb het tot nu toe altijd moeilijk gevonden om te reageren, maar ik vind het geweldig zo als jij je houd.
    Je zwager Klaas

    BeantwoordenVerwijderen