Pagina's

woensdag 12 september 2012

* Puur genieten


Vrijdagmiddag 14.00 uur staan Frits en Froukje voor de deur bij mijn dochter in zeeland, ze komen mij weer halen.
Na een kopje koffie, en de nodige kusjes en knuffels van mijn schatten, gaan we weer op naar het noorden. Veilig kom ik aan in Ten Boer, waar mijn Toyotaatje keurig op mij staat te wachten.
Wat was het heerlijk in zeeland. Heb bijna een week bij mijn dochter en schoonzoon gelogeerd.
Kleine Lynn 
Wat ik heb genoten van de kinderen en kleinkinderen. De kleine Lynn groeit al zo lekker, haar knuffelgehalte is zo vreselijk groot. Als ik haar uit haar wiegje haal om haar een fles te geven, rekt ze zich helemaal uit, dat kleine kontje strak achteruit. Als een klein geitje laat ze horen dat ze tevreden is. Als het klaar maken van het flesje iets te lang duurt, dan laat ze dat heel duidelijk horen. Er zit pit in die kleine meid. Maar goed ook.
7 weken is ze en ze lacht al naar je, ze maakt kleine geluidjes. Altijd is het weer bijzonder als zo'n klein kindje naar je lacht.

Tessa en oma
Tessa van 3 en een half jaar vertoont totaal geen jaloezie. Ze is een goede hulp voor haar mama, een kleine mama in dop. Zo lief is ze voor haar zusje, en voor haar oma. Omdat het zo warm was heb ik lekker niets op mijn hoofd. Niets is vreemd voor haar, ze vind me mooi zo, "oma ikke foto maken? Puur geluk om oma te zijn.
En dochter Miranda




Ook moeder en dochter genieten van elkaars aanwezigheid, het zijn toppertjes, die meiden van mij, inclusief  hun mannen.


Als ik thuis kom ligt er een stapel post op mij te wachten, allemaal kaartjes, cadeautje en bloemen.... geweldig. Ik wordt niet vergeten. Ik nestel me lekker op de bank, heb zo'n heerlijk huisje. Ga mijn verjaardagskaarten lezen, warmte komt mijn kamer binnen stromen, een moment van dankbaarheid.

Zet de bloemen op een vaas, de rozen die ik mee gekregen heb van mijn schoonzoon hebben de rit overleefd. Hij stond zo lief met een bos rozen die hij uit zijn werk nog even had gehaald,..
voor schoonmoe... mooi hè.

De afgelopen week ging best goed met me, maar de laatste dagen merk ik dat ik weer last krijg van bijwerkingen zoals droge ogen, en ik ben toch verkouden geworden en moet regelmatig vreselijk hoesten, vooral 's nachts. Gelukkig heb ik geen koorts, maar heb wel een hoestdrank opgehaald.
Slaap wel slecht en lig veel wakker, het piekeren in mij heeft een beetje de overhand. Heb de laatste dagen even teveel negatieve dingen over borstkanker gehoord en dat gaat 's nachts in mijn hoofd een weg banen. Soms ben ik even heel bang, dat de vijandige onderverhuurder in mijn lijf zijn weg in mij baant. Waar ik, hoe sterk ook en hoeveel levenslust ook, geen zeggenschap over heb.
Als alles donker is, ben ik zo blij dat de Heer nooit slaapt, en dat ik mijn sores bij Hem neer kan leggen. Kan huilen als dat nodig is, en bij Hem kan schuilen in deze soms zo wrede wereld.
Angst en blijdschap liggen heel dichtbij elkaar.
Uiteindelijk voel ik rust en val in slaap.


Als mijn bloed donderdag goed is, zal ik maandag 17 september chemo 3 ondergaan.







4 opmerkingen:

  1. Ik dacht even op de foto van jou en Lynn dat het Miranda was met haar haar strak achterover gekamd.....
    Geen twijfel over de echtheid van je dochter.....
    Fijn dat je weer thuis bent!!! Lfs. ME

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van prachtige mensen.
    Een weekje genieten van de bovenste plank, Wat is het toch heerlijk om oma en moeder te zijn.

    Lief van Peter dat je rozen mee kreeg.

    Heel logisch dat je ook weleens bang bent, dat is erg, ook omdat je dan alleen bent.
    Je kunt me altijd bellen als ik moet komen.

    Love you, Niedeke

    BeantwoordenVerwijderen