Pagina's

maandag 20 augustus 2012

* Vakantie

Er zijn zoveel dingen waar ik dankbaar voor ben. Er zijn zoveel mensen die het zo goed met me voor hebben. Vrienden die om me denken en me verrassen met bloemen, zussen die met me mee gaan naar misselijkmakende afspraken in het ziekenhuis. Familieleden die intens meeleven. Mensen die klusjes voor me willen doen.
IJs eten met zus Anita
Een moeder die bijna dagelijks op haar fiets bij mij op bezoek komt om de bloembakken in mijn tuin water te geven (als het mij niet lukt) en het onkruid weg te halen. Geweldig dat ze op haar 86 ste en op haar manier zo'n zorgzame lieve moeder wil zijn.
Een schoonzus die boodschappen voor me doet. Vriendinnen die gewoon langs komen en me diep in de ogen kijken, en die me zonder schroom wel gemeend knuffelen.

Een whatsapp op een mooie zaterdagavond om er even uit te zijn en een lekker ijsje te eten. Een goede vriend die mijn papierwerk bijhoud en daardoor een zegen is in mijn situatie. Mailtjes die mij bemoedigen. Sms'jes die binnen komen. Een mooie kaart met een regenboog.

 

Een cadeautje wat op mijn werk in mijn postvak lag. Ik weet nog steeds niet van wie, maar het is een bijzonder cadeau. Een ketting met een kooitje eraan, en in dat kooitje een vogeltje. Blijkbaar een collega die mijn blog leest ( zie  "mijn kooitje" maand juni) en dit zag hangen in een winkel en daarbij aan mij dacht. De ketting hangt op een speciaal plekje in mijn kamer.Thank you mysterie-collega.


Ik kan nog wel even doorgaan, zoveel goeds.

En toch ben ik de afgelopen tijd een beetje uit mijn doen. Het onbehaaglijk gevoel wat elk jaar terugkeert, waar ik telkens tegen aanloop en tegenop zie..... de vakantieperiode.
Mensen die ik lief heb gaan, of zijn op vakantie. Heel logisch en terecht, en zeer zeker verdiend, maar dit jaar  is het onbehaaglijk gevoel dat die mensen die me zo omringen met al de bovengenoemde zegeningen "allemaal" tegelijk weg zijn.

Pff, Grinnik, op het moment dat ik het nu echt benoem en opschrijf, weet ik ook wel dat het niet zo ernstig is, en dat het tijdelijk is, en dat er best nog schatten in de buurt zijn, ..maar het voelt gewoon even zo voor mij.
En ach, ik ben ook maar een mens.
Ben gewoon blij als het straks allemaal weer normaal is.


Gelukkig is God nooit op vakantie.

Verder gaat het best goed. De eerste chemokuur heb ik goed doorstaan, maar vorig weekend kreeg ik toch nog ineens erg last van de ogen, ze voelden heel droog aan, net of ik constant in een woestijn rond liep, de ogen traanden steeds. Ook mijn slijmvliezen waren uiterst gevoelig, en mijn keel deed pijn. Dit alles  heeft een paar dagen geduurd. Ook het onbehaaglijk gevoel dat de gif werkzaam is in mijn lijf, is nu weg. Het gaat de goede kant op, mijn lichaam is zich aan het herstellen en mijn afweersysteem komt weer op orde.
Volgens de oncoloog moet ik dingen doen die ik leuk vind, niet teveel piekeren en ook dingen ondernemen, dat is goed voor je herstel.
Dus gisteren was het een feestje...
Zwemmen met mijn dochter en schoonzoon en kleinkind Floortje, in een overdekt zwembad. Omdat ik verwacht dat ik deze week mijn haren  nog ga verliezen (wilde haren ben ik allang kwijt ;) was het voor mij dubbel feest.

Floortje is een beetje eenkennig aan het worden, meestal gaat het goed, en lacht ze regelmatig naar me, maar toen ik kopje onderging en met een nat hoofd weer boven water kwam, begon ze toch met haar lip te trillen, zo van,.. help, wie is dat. Gelukkig was haar moeder in de buurt.
Een half uurtje later was mijn haar weer droog en leek ik weer op de oma die ze kent, en kwam haar glimlach weer te voorschijn.
Gelukkig ligt er een pruik klaar voor straks als het haar helemaal weg is. En onder de pruik zit straks gewoon nog steeds dezelfde oma.
Mijn buitenkant zal er anders uit gaan zien, alles kunnen ze van me afpakken maar Gods liefde en Gods kracht in mij kan niemand van me afnemen.

27 augustus de tweede kuur. 



14 opmerkingen:

  1. Je bent een kanjer. Ok, ik behoor misschien tot de mensen die vertrekken, maar ook op afstand hoop ik nog steeds wat voor je te kunnen betekenen.

    Ik lees je blog nog altijd met veel plezier en denk vaak aan je. Met haar, met pruik of zonder, je blijft een mooi mens. Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel liefs van mij mee naar Den Haag.
      Je bent altijd bereikbaar en dat is een fijn gevoel.
      Bedankt voor je prachtige tekening die veel voor mij betekend, net als jij.
      Carolientie.

      Verwijderen
  2. Lief zusje,

    Wij gaan maar 5 dagen weg, zaterdag zijn wij er al weer. Dat valt alweer mee.
    En een ding is zeker, al lijk je soms wat ontmoedigd of verdrietig, als we even praten zie je toch weer je zegeningen en kunnen we weer lachen om de gewone dingen en dat werkt.
    Die kracht zit diep en daar is geen kruid tegen gewassen.

    Dikke Knuffel, Niedeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meestal praat ik en luister jij, dat is ook een talent. Je kunt het mooi zeggen.
    Knuszus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Carolien, Ik geniet altijd van jou "verhaaltjes ". Hoe het ook met je gaat, ik herken jouw diepste emoties. De ene keer blij, de andere keer verdrietig......Ik ben zo blij dat je over het algemeen een dankbaar gevoel hebt, vooral over de mensen die je dierbaar zijn. Wanneer je leven en je gezondheid niet meer zo vanzelfsprekend zijn, kijk je er toch anders tegen aan. Ik bid heel vaak wanneer ik naar bed ga : Heer laat me morgenochtend weer wakker worden omdat ik het het gevoel heb dat ik nog zo nodig ben. Wanneer ik 's ochtends mijn ogen open doe, dan ben ik zo dankbaar! Ons leven is in God's handen en ook al begrijp ik lang niet alles; toch houd ik me vast aan de belofte dat God alles in Zijn hand houdt liefs en groetjes Gerda d B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder jou stukjes, samen zijn we op weg, maar ieder met zijn eigen ziekte en zwakheden. Het eind weten we gelukkig niet, maar uiteindelijk is dat wel weer een nieuw begin.
      liefs Carolien.

      Verwijderen
  6. janine Joustraaugustus 23, 2012

    lieve Carolien,

    Ook wij zijn even uit de picture geweest en had ik dus wat in te halen, qua lezen.
    En ik kan niet anders zeggen dat je je er fantastisch doorheen slaat!! Samen met mijn God spring ik over een muur..
    Wat is het toch fijn dat je zulke goede familieleden en vrienden om je heen hebt staan, die je in het dagelijkse zo goed helpen.
    Ik zou echt willen dat ik wat dichterbij woonde en je ook meer kon helpen.
    Vind je het fijn als we eens op visite komen??? De indeling en de lengte is geheel aan jou, natuurlijk.

    Nou joh, heel veel sterkte en kracht van onze Hemelse Vader...

    Dikke knuf en kus ( oftewel knus) van ons tweetjes....
    love you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk dat je wil komen, maar op dit moment kan ik echt niet zeggen wanneer. Eerst maar even de tweede kuur afwachten.
      Je blijft op de hoogte via mijn blog.
      Liefs Carolien

      Verwijderen
    2. janine Joustraaugustus 24, 2012

      okidokie! We horen het wel..;)
      Fijn weekend!!

      Verwijderen
  7. lieve carolien,

    ik lees ieder berichtje van je op je blog, zo makkelijk dat ik iedere keer dat jij schrijft gewoon een mail krijg.
    ik wil even ook wat van me laten horen.
    ik vind je een heel sterke vrouw, ongelooflijk hoe jij met de ziekte en alles wat er bij komt omgaat.
    ik heb erg veel bewondering voor jou.

    even een digitale knuffel.
    en heel veel sterkte bij de volgende kuur.
    ik bid voor je.

    liefs dieuwke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, het zijn geestelijke spierballen door de jaren heen getraind.
      Lief van je, die knuffel

      Verwijderen

  8. Hallo Carolien,

    Hoe gaat het nu met je? Je moet bijna voor de tweede chemokuur toch? Niet leuk, maar onvermijdelijk.....
    Fijn om elke keer via je weblog te lezen hoe het ervoor staat. Petje af voor hoe je alles doet en met alles 'dealt'. En wat een getuigenis Carolien hoe je temidden van al deze ellende met God wandelt!!
    Lieve Carolien, heel veel sterkte verder met alles waar je door gaat. Ik blijf je gedenken in mijn gebeden. En: when God brings you TO something, He also will bring you THROUGH it! No matter how.... He will be there! He's got everything under control.

    Veel liefs en Zegen: Ali Jellema

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "He's got everything under control" dat is wat ik nodig heb. Thanks Ali.

    BeantwoordenVerwijderen