Pagina's

woensdag 9 mei 2012

* Uitslag Mammaprint



Vandaag krijg ik de uitslag van de mammaprint. Voor meer info over de mammaprint kijk op www.mammaprint.nl.
Els gaat met mij mee, op de een of andere manier denk ik dat het een positief uitslag zal zijn, maar niets is minder waar.
De arts is gewoon duidelijk, hij zegt "de uitslag is, je hebt een hoog risico op uitzaaiingen". de schrik beklemd mijn hart.
Dat kan toch niet, dat had ik niet verwacht.....
Advies is bestralen en chemo. nee nee nee, dat wil ik niet nee dat durf ik niet, de tumor is agressief nummer 3 en ik draag een gen met cellen die heel gemakkelijk uitzaaiingen kunnen veroorzaken. Die cellen hebben haakjes en die kunnen overal gaan zitten in mijn lijf. Vandaar advies chemo. Tot slot zei hij  " je hebt borstkanker maar het is goed behandelbaar"
Na dit gesprek heb ik nog een gesprek met de verpleegkundige, maar heb intussen zo'n hoofdpijn dat ik daar niks meer van mee krijg. We gaan verslagen naar de kantine van het ziekenhuis om een kop koffie te drinken.
Wat een tegenvaller, en nu??
Eerst maar de tranen laten lopen, en de kinderen bellen.

Els en ik gaan naar mijn huis, en we gaan een wandeling maken door het park bij mij achter thuis.
We hebben op een bankje gezeten en gepraat, gehuild en gebeden, wat is dit heftig maar wat ben ik blij met Els.
Ze begrijpt mij zo goed, ze heeft het allemaal zelf meegemaakt 8 jaar terug.
We komen al pratende tot de conclusie dat we een Vader hebben die voor ons zorgt, en dat Hij er bij is. Hoe diep het dal ook is Zijn liefde is dieper. We zijn dankbaar dat we Zijn kinderen zijn, wat er ook gaat gebeuren.
We waren er stil van.

2 opmerkingen:

  1. hey lieve collega,

    Jammer dat ik je niet meer heb gezien op t werk, maar erg bijzonder dit blog van je te lezen. Hetzelfde weekend dat jij 'iets ontdekte' en ik gebeld werd over mijn moeder kreeg ik 's zaterdagochtend dit lied in mijn hoofd.... niet wetende welke berichten zouden volgen. Ik vond het daarom bijzonder dat je dit lied plaatste. Heel veel kracht de komende tijd!
    Ik denk aan je!
    Lfs, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt jammer dat ik je niet meer heb gezien. Het lied doet een mens zo goed, je kunt al je angst erin kwijt. Het geeft rust en vrede, wij hebben immers geen controle.
      Ik hoop dat het goed gaat met je moeder. Heel veel sterkte ook voor jullie.Dikke knuffel van mij,dag lieve collega

      Verwijderen