Pagina's

vrijdag 8 september 2023

Sterrenhemel

Vandaag was het weer een hele warme dag. De hele week is het mooi weer geweest.

Zelfs de avonden zijn heerlijk. Hoewel het om kwart voor 9 al donker is, is het op mijn dakterras goed vertoeven. 

Met kaarsjes en een aansteker ga ik naar boven en nestel ik mij in mijn hartman tuinstoel. 

Die stoelen zijn inmiddels al wel 20 jaar oud maar doen het nog prima. Mijn dochter zegt welles koop toch wat nieuws, maar wat nog goed is doe ik niet weg. Verspilling past niet bij mij.

Als ik eenmaal lekker zit, met een zak chips naast mij doe ik mijn hartman stoel achterover en geniet van de sterrenhemel, hoe langer ik kijk hoe meer sterren ik zie. Weer verbaas ik mij over de schepping. Hoe is het toch mogelijk dat die sterren zoveel lichtjaren van ons vandaan zijn. 

Op het zelfde moment hoor ik in de verte ,"Ola paloma blanca" klinken. Er is iets te doen in het centrum en dat hoor ik hier in de verte. 

Het feestgedruis trekt mij niet. Hier zitten, de rust, de sterren, de stilte dat vind ik heerlijk.

Alleen jammer van de muggen die mijn benen zo lekker vinden, de vleermuizen die net als zwaluwen scheren over mijn hoofd, de langpootmug die tegen mijn raam jengelt "ik wil er in", en dan nog de naaktslak, die joost mag het weten hoe hij hier zo hoog terecht komt, waar ik bijna over uitglibber.

Maar ja dat hoort erbij, als je zo'n heerlijke plekje hebt, accepteert je die kleine ongemakken.                 

Kortom ik geniet!




4 opmerkingen:

  1. Deet doet wonderen ? ( muggen )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, maar of het ook op de andere ongemakken van toepassing is, weet ik niet. 😀

      Verwijderen
  2. Mooi verhaaltje, vooral de zak chips is heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen