Pagina's

vrijdag 7 juli 2023

Oncologie

Deze blog ben ik gestart in april 2012, toen verscheen mijn eerste blog. In maart kreeg ik te horen dat ik borstkanker had, en wilde mijn omgeving op de hoogte houden via deze blog.

Dat was een groot succes en een klein schrijvers talent was geboren (werd mij verteld) en inderdaad het is genieten om te schrijven. 
En ik ben er nog steeds met mijn gewone levensverhaal op de achtergrond de borstkanker. 

Terugblik.

Met vaste regelmaat  controleerde ik mijn borsten onder de douche, ook deze zondagmorgen in maart 2012. Ik voelde iets onbekends en heel raar ik dacht dat is goed fout. Het was net of ik het al wist. 

Maandagmorgen naar de huisarts en na een onderzoek zei hij, "ik maak een afspraak op de mamma polie". Ik kon gelijk de  woensdag erna komen. 
En donderdag wist ik al dat ik de meest agressieve vorm (gradatie 3) en maar liefst 3 cm grote tumor in mijn lijf had waar ik niet om heen kon. 

Er werd gelijk een operatie gepland en ik rolde in de oncologie molen. 
Behandeling: borstbesparende operatie, 30 x bestralen en 6 chemokuren. 

2012 lag op zijn kont, en pak 2013 er maar bij. 
2014 kon ik zeggen, " ik ben er weer" 
Het is nu 11 jaar verder en wat ben ik dankbaar dat ik helemaal weer de oude ben. 
Dat ik nergens last van heb en geniet van het leven. 

Vandaag bloedprikken, volgende week controle bij de oncologie arts.
Het zal vast goed zijn, maar je weet het nooit. 

God is er bij, net als al die jaren hiervoor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten