Pagina's

zondag 30 juli 2023

Logeren bij oma.

Morgen gaat kleinzoon Jesse naar Kriebeldam, dat is een vakantieweekje voor jonge kinderen hier in Appingedam. 
Ze worden daar vermaakt door tieners die enthousiast een week met ze optrekken. 

Omdat papa en mama morgen al heel vroeg moeten werken mag hij bij mij logeren, zodat ik hem kan brengen. 
Het jongetje van 8 jaar kan ik haast niet meer terug vinden in mijn heerlijke grote lits jumeaux. 

Ik vlij mij naast hem neer en
Jesse gaat het standaard gebed bidden 
'ik ga slapen ik ben moe', en dat gebeurd met zo'n snelheid dat God de Vader wel even heel goed op moet letten. 

Aan het eind zegt hij, 
"Heer houdt ook deze nacht over...  papa en mama, Floortje en Iwan (en nog een hele reeks wat niet te verstaan was) konijn max en over de hele wereld trouw de wacht. 
Amen".

Ik zei tegen hem, ik heb geen oma gehoord. Is de konijn belangrijker dan oma. 
" Jij hoort bij de hele wereld"  zegt hij heel duidelijk. 
"O ja natuurlijk" zeg ik. 

En dan mag hij drie stomme en 3 leuke dingetjes van vandaag vertellen. 
Stom: 
Pijn gedaan, zus had stom gedaan en mug had gebeten.
Leuk: 
Morgen naar kriebeldam.  Logeren bij vriendje. 
En dat jij mijn alllllllerliefste oma bent. 
Ik kus hem zijn voorhoofd, en fluister" en jij bent mijn alllllllerliefste Jesse. 

Wat een zegen die kleinkinderen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten