Pagina's

zondag 23 juli 2023

Het gebroken hartje


De Here is nabij de gebrokenen van hart en Hij verlost de verslagenen van geest.
Psalmen 34:19 

Mijn struik "het gebroken hartje" wordt elk voorjaar een uit de kluiten gewassen struik. 

Als de andere struiken beginnen te bloeien gaat er bij het gebroken hartje de snoeischaar in.  
Zonder pardon wordt de plant gekortwiekt tot 10 cm boven de kluit. Daarna verdeel ik de moederplant in meerdere stekken, voor de eventuele liefhebber. 

Ik sta versteld van deze prachtige creatie, het hartje wat gebroken is met daaronder een traan. 

Mijn jonge buurman die veel problemen heeft, alleen is en het leven nauwelijks aan kan, zei een keer tegen mij,
 "dat gebroken hartje past precies bij mij" 
Ik bid regelmatig voor hem, en praat met hem over Gods liefde en toen ik met de stekken bezig was, dacht ik ineens aan die woorden. 

Met een stek in een mooie pot, stond ik voor zijn deur  en zei, "hij ziet er nu nog niet uit, maar straks zul je wat zien en ik hoop dat alle hartjes volop gaat bloeien" 
Blijdschap straalde van zijn gezicht af.

De pot met de stek staat al een tijdje naast de deur van de buurman en inderdaad er hangen weer hele kleine hartjes aan. 

Luister naar je hart,
en zie om naar de mens met smart. 


1 opmerking:

  1. Wauw! Prachtig hoe jij je ❤️volgt … het klopt! 😘

    BeantwoordenVerwijderen