Pagina's

vrijdag 29 maart 2019

Gevreesde Gen


Het is vandaag 29 maart 2019 en precies 7 jaar geleden 29 maart 2012 kreeg ik te horen dat ik borstkanker had.
7 jaar alweer hoor ik je zeggen, ja inderdaad 7 jaar alweer.
Er zijn best veel dingen gebeurd in die 7 jaar, maar gelukkig ben ik nog steeds kankervrij.

Vorig weekend hebben wij, mijn dochters Miranda en Wendy en ik, dit gevierd en tevens vierden we de uitslag van een onderzoek van een paar maanden geleden.
Omdat ik de Triple Negatieve Borstkanker heb gehad, zou er sprake kunnen zijn van erfelijke borstkanker. Daarvoor werd een DNA - onderzoek verricht van het BRCA1- BRCA2 en het CHEK-2 gen, doormiddel van bloedonderzoek.
En de uitslag van het DNA- onderzoek laat geen afwijkingen zien van de bovengenoemde Gen.

Jippie wat een goed bericht was dat, er viel een rugzak van mijn af. Nu hoeven mijn dochters en later mijn kleindochters niet na te denken over het preventief verwijderen van borsten en van de eierstokken.

Dus dat is wel een feestje waard.
En dat hebben we gedaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten