Pagina's

zaterdag 4 april 2020

Dubbele kus



Kleinkinderen zijn een onderdeel van mijn leven.
We zien elkaar regelmatig en soms ook maar heel even.


En dan ineens is er corona en moeten we afstand nemen,
dat vraagt natuurlijk om problemen. 


Want zo zit een oma niet in elkaar
maar ik weet ook: in elk kusje schuilt een groot gevaar. 


Ik zie de kleintjes voor het huis staan
en krijg de alle dikste kus via het raam.


Daar moeten we het mee doen,
geen echte knuffel of een zoen.


Ik zwaai ze enthousiast uit,
na nog een kus op de autoruit. 


Dat ik een traan weg moet pinken, 
zal je vast niet raar in de oren klinken. 


Er is zoveel gemis, bij zoveel mensen.
Alles in mij wil dit virus wegwensen. 


Maar de kusjes op mijn dubbel raam, 
heeft voor deze dag weer wonderen gedaan. 








1 opmerking:

  1. En eens zal de tijd weer komen,
    Ook al is het nu nog enkel in je dromen.
    Dan zitten ze weer bij je op schoot,
    koester je ze als een kleinood.
    Ben je blij en dankbaar,als nooit tevoren,
    Zijn jullie met zijn allen weer een beetje opnieuw geboren....💖❤💞

    BeantwoordenVerwijderen