Pagina's

woensdag 1 mei 2019

Logeren

Ze huppelt voor mij uit het tuinpad op, ..''wat een mooie tulpen oma'' roept ze mij toe. De diep roze tulpen lachen ons tegemoet.
Mijn oudste kleindochter Tessa is de hele week bij mij. Tweede paasdag kwam ze mee met mijn jongste dochter, die waren op bezoek geweest bij mijn oudste dochter die in Zeeland woont.

1 keer in het jaar mogen mijn kleindochters Tessa en Lynn om de beurt een paar dagen bij oma logeren, nu was Tessa aan de beurt, dat is genieten met een grote G. 


Tessa is net 10 jaar geworden, en dat gaat niet aan je voorbij.
Het zijn de kusjes die weggeveegd worden, het is het handje die in de jaszak komt in plaats van in mijn hand. 
Het zijn de lange haren die los moeten in plaats van in een staart, en het is liggen op de bank met de tablet in de hand.
Het is ook een wenkbrauw die omhoog getrokken wordt als ik wat liefs zeg. Het zijn de blikken van " schaamte" naar een nichtje toe als ik weer wat raars doe.
Het zijn de opmerkingen, ''nee oma niet zo", of "begrijpt oma dat niet"? Of "iedereen heeft toch een afwasmachine!" en "nee oma is niet dik, voor een oude vrouw".😁

Maar het zijn ook de prachtige momenten samen, als er niemand bij is. Dan kruipt ze even tegen mij aan.
Het is een spelletje doen met z'n tweetjes.
Het is het uitzetten van een speurtocht waarbij ze zegt. "Ik vind het zo leuk oma!".

Het zijn de korte gesprekjes over wat we allebei belangrijk vinden. Het is het klussen samen op de speelzolder.
Het is samen toastjes eten met brie en nageltjes lakken bij elkaar,....kortom het zijn allemaal bouwsteentjes vol herinneringen.

Het zijn de schitterende ogen die mij aankijken als ik s'avond bij het naar bed gaan voor haar bid. Tessa is altijd geboeid over mijn geloof in God. Af en toe vraagt ze mij er wat over. En toen ik haar vertelde dat de Here God ook een telefoon nummer had, keek ze mij aan of ik niet helemaal goed bij mijn hoofd was. 
Maar toen ik mijn beide handen op stak en zei, "dit is Zijn nummer, 5 en 5", en ik vouwde ze ineen en ik zei "Hij is altijd online" toen moest ze lachen en ik zag haar hier over nadenken.

Ik strijk wat goudkleurige haarlokjes uit haar gezichtje en zeg, "slaap lekker lieverd".

De volgende dag ziet ze haar nichtje Floortje en het eerste wat ze zei... Weet jij dat God een mobiele telefoon heeft?
Mijn hart maakt een sprongetje.
Die rare, leuke oma zegt toch wel bijzondere dingen.
Onthoud jij dat maar lieverd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten