Pagina's

woensdag 16 augustus 2023

Gat in mijn hart

Weken heb ik er over gedaan, 
Voordat ik een beetje in bloei kwam te staan. 

Eerst stopte ze mij in een pot met grond, 
daar was het koud en rook het naar koeienstront. 

Maar ik deed mijn best voor een sterke stam.
En toen ik met een klein puntje boven kwam,

werd ik met een mooie sierpot buiten gezet, 
Want ze verwacht straks wel een mooi dahlia boeket. 

Geen zon die mij deed verwarmen,
het waren alleen regendruppels die mij omarmden.

Toen ineens kwam de zonneschijn,
Ik vloog omhoog want die warmte is zo fijn. 

Mijn eerste bloemknop spatte al open,
Maar toen al voelde ik dat ik werd bekrompen. 
Een dikke slak zat op mijn nek, 
En vrat in mijn hart een groot gapend lek. 

Gelukkig ziet mijn verzorgster mij graag, 
dus ik werd verlost van deze plaag. 

Het gapend gat zal wel zo blijven, 
maar het lieveheersbeestje komt mijn smart verdrijven.

Want ook die luisjesplaag wat er zeker niet hoort, 
En mij mateloos stoort,  

zal ze door veel werk te verzetten,
de kriebelbeestjes aanpakken met korte metten.

Prijs onze lieve Heer voor dit beestje. 












 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten