Pagina's

vrijdag 1 januari 2021

Nieuwe kansen

Het is weer een nieuw jaar, 
alle goede voornemens liggen weer klaar.

Hier en daar moet ik wat kilootjes kwijt, 
Want mijn spijkerbroek zat eerder lekker wijd. 

Toch maar weer elke dag in de benen, en de slappe spieren trainen. 

Roken heb ik al jaren geleden overwonnen, 
En snap nog steeds niet wie die vieze gewoonte heeft verzonnen. 

En kom er maar weer eens van af, 
want roken is op dit moment echt een straf. 

Nergens mag je meer ongestoord roken, 
Mensen raken geïrriteerd en ook ik zet het op het lopen. 

Toen ik stopte in 1994 was dat een ander verhaal, 
Toen maakte niemand kabaal.

Op een receptie stonden sigaretten op tafel in een glas. 
Niemand vond het raar dat het blauw van de rook was. 

Soms heb ik medelijden met rokers in het algemeen,
Want uiteindelijk hebben ze een groot probleem. 

Maar goed, ik ga maar weer met mijn eigen zwakheden aan de gang. 
Anders jaag ik teveel mensen op stang. 

Een heel gezond 2021











Geen opmerkingen:

Een reactie posten